Atcelt esošo ceļa nodokli autotransportam, izveidot tā iekasēšanu ar reālo degvielas patēriņu pēc Igaunijas vai Lietuvas parauga. Pēc atcelšanas dzēst esošos ceļa nodokļa parādus autotransportam, ja tādi ir iekrāti dēļ tā, ka iedzīvotājiem šis nodoklis esot nepanesams slogs.
Igaunijā un Lietuvā ceļa nodokli iekasē ar katru reāli nopirkto un patērēto degvielas litru. Latvijā to iekasē nesamērīgi lielā apmērā, neiedziļinoties vai mašīna, pēc nodokļa apmaksas, brauc vai stāv veselu gadu. Pluss degviela Igaunijā ir lētāka nekā Latvijā, lai arī tajā jau esot ieskaitīts ceļa nodoklis. Piemēram, ceļa nodoklis Latvijā ir 80 euro, kas ir 8000 centi. Ja Igaunijā liek 1 centu pie litra, Latvijas piemērā, automašīnai ar 8 litru patēriņu gadā jāveic 100000 km nobraukums, kas lielākai daļai privātā autotransporta īpašnieku esot fiziski nereāli. Ja nodoklis esot 160 euro, gadā jānobrauc 200000 km. Absolūti nereāli! Pēc CSDD datiem, vidējais privātā autransporta nobraukums esot 10000-20000 km. Igaunijā ceļa segums ir labākā stāvoklī, kas nozīmē, ka Latvijas iekasēšanas modelis pēc autotransporta masas ir aplams.
Sabiedrības ieguvums būs, ka tā ekonomēs savu naudu, spēs braukt ar mašīnām, kuras šobrīd stāv dīkstāvē. Spēs pirkt jaunas mašīnas. Tiks veicināta valsts ekonomika. Patreiz daudziem ceļa nodokļa slogs ir grūti panesams, cilvēki neizmanto privāto transportu tik daudz un bieži, cik gribētu. Igaunijā ģimenē vidēji ir 2-3 mašīnas. Katram ģimenes loceklim.