05 Aug 2011, 01:14
Komutators ir pusvadītājs, jaudīgs tranzistors kurš pieslēdz spoles mīnusa vadu uz mīnusu, tranzistors saņem signālu no kloķenes stāvokļa devēja kas tiek pastiprināts, var būt un ir dažādas shēmas!
Lai būtu skaidrība, spolei pienāk pluss un caur komutatoru mīnusa vads pieslēdzās uz mīnusu un dzirkstele rodas brīdī kad ķēde pārtrūkst! tā kā nekādus impulsus tur nepadod! Reāli mehāniskajā aizdedzē to funkciju pilda kontakti, bet elektroniskajā pusvadītājs tranzistors ir kā slēdzis, kā tie kontakti un attiecīgi tranzistoru ieslēdz citi tranzistori saņemot konkrētu spriegumu no dekodera (ja to tā var nosaukt) kurš to rada no kloķenes devēja! Ceru ka sapratāt, centos vienkārši skaidrot.
Komutators ir tikai tas tranzistors, kurš ir visiem auto ar elektronisko aizdedzi, komutatoru var ieslēgt kopējais vadības bloks, parasti moderniem auto visi devēji un izpildierīces ir pieslēgti ECU, tur gan kloķenes stāvokļa devējs, gan tranis kurš ieslēdz komutatoru, kurš parasti ir indukcijas soles/spoļu tuvumā vai ja ir katram cilindram sava spole tad arī komutators ir pie katras spoles savs.